Finde skjulte koordinater

Besvar
Anne-Mette
Geografisk sted: Midtsjælland

Finde skjulte koordinater

Indlæg af Anne-Mette »

Noget jeg mangler er ideer/metoder til hvordan jeg kan finde skjulte koordinater/informationer på de enkelte sider. Ofte må jeg konstatere at der slår mine edb-kundskaber slet ikke til. Nogen der kender til steder hvor man kan se forskellige metoder?

lomamito
Administrator
Geografisk sted: Vindeby, Tåsinge
Kontakt:

Re: Finde skjulte koordinater

Indlæg af lomamito »

Ikke sikker på hvad du mener..?
GPS- Garmin Oregon 550

Anne-Mette
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlæg af Anne-Mette »

Der er flere mysteries hvor koordinaterne (eller andre ting) er skjult på siden. Jeg er meget dårlig til den slags mysterier. Jeg ved f.eks. at noget man kan prøve er at sige vis print, forstørre siden, eller evt. give skrift på siden en anden farve, men så er min viden stort set også udtømt, men jeg er sikker på at der findes redskaber, der kan vise noget, der er skjult.

Jens
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Jens »

To umiddelbare metoder:
  • Fremhæv hele cachebeskrivelsen i din browser (typisk ved at taste Ctrl-a). Så dukker der somme tider noget tekst op - typisk skjult ved at teksten har farven hvid.
  • Bed din browser om at vise kildekoden for den side du er på (evt. et menupunkt der hedder view source), og søg efter "55" eller "12" (hvis man søger nær København - brug 54 og 10 i Svendborg). På denne måde finder du koordinater der er skjult i html-kommentarer.
Men cacheejeren kan have været mere snedig end som så.

Apexx
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Apexx »

Jeg forstår ikke... hvad har “55” og “12” med København at gøre...? - Og “54” og “10” med Svendborg...?
- Not all who wander are lost! 8-)

solskin
Geografisk sted: Skive

Indlæg af solskin »

Apexx skrev:
25 apr 2020 18:42
Jeg forstår ikke... hvad har “55” og “12” med København at gøre...? - Og “54” og “10” med Svendborg...?
Den er gradtallet for N- og Ø-koordinaten. Den er stort set sikker alle steder, da cachen ligger tæt ved ?-tegnet.

Besvar